Missie 2, slapen bij het meer (geslaagd) - Reisverslag uit Waikawa, Nieuw Zeeland van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu Missie 2, slapen bij het meer (geslaagd) - Reisverslag uit Waikawa, Nieuw Zeeland van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu

Missie 2, slapen bij het meer (geslaagd)

Blijf op de hoogte en volg Meinou

12 December 2014 | Nieuw Zeeland, Waikawa

Kia Ora!

Na het eerste nachtje hadden we nog een dag Christchurch gepland. In de ochtend zijn we eerst naar het strand gaan wandelen. Quilliam en Paulette wonen namelijk aan een bos waar vervolgens aan de andere kant van het strand ligt. Lekker met de voetjes in het water gelopen maar echt zwemtemperatuur is het nog niet.

Daarna zijn Remco en ik in de auto gestapt naar de Gondola (gondellift) van Christchurch. Vanaf hier kan je over de hele regio kijken om daarna rond te cruisen langs de kust en door de bergen. Goed voor het oefenen van links rijden wat Remco (zoals verwacht) zonder problemen af gaat.
In de avond zijn we gezellig met onze gastheer en vrouw uit eten geweest om hierna thuis de rode draad van onze route te bepalen en de ferry plus het appartement in Wellington te boeken. We hebben namelijk besloten het noordereiland toch maar niet te gaan verkennen. Dat wordt zoveel rijden en de flexibiliteit is er dan helemaal uit. Beter 1 eiland goed doen in plaats van beide een beetje. (gewoon snel terugkomen dus) Hiervoor in de plaats gaan we 3 dagen zonder ons rijdende huisje naar Wellington op het noordereiland om daar in ieder geval een paar van de must do's mee te pakken.

De volgende ochtend, 10 december alweer, zijn we lekker vroeg op gestaan om eerst Paulette gedag te zeggen (die moest gaan werken) en de camperbus in te laden. Vervolgens nog even naar de supermarkt achter Quilliam aangereden, ook van hem afscheid genomen, ingeslagen en toen begonnen met een fantastische eerste route naar onze overnachtingsplek Lake Pukaki. Ik wilde namelijk 's ochtends gewoon de deuren kunnen open gooien vanuit bed en dan op het meer kunnen uitkijken. Nou dat is helemaal gelukt zoals jullie op de foto's kunnen zien!

Donderdag 11 december zijn we gereden naar de Clyde Dam. Dit is een waterkracht energie centrale die is gemaakt van 1 miljoen kubieke meter beton. Dat is nog een heel gedoetje geweest omdat ze hiervoor hele stukken land onder water hebben moeten zetten. Tussendoor hebben we een stop gemaakt bij de Clay Cliffs. Dit is iemands prive land waar je 5 dollar in een kastje bij het hek achterlaat, vervolgens 4km over een zandweggetje rijdt tot een parkeerplaats bij de rivier, dan nog een kilometertje omhoog moet lopen om vervolgens tussen de cliffs te klimmen. Heel mooi uitzicht en nog leuker om te doen.
Het plan was om bij Lake Wanaka te overnachten echter, bij de het meer dat is ontstaan door de onderwaterzetting kwamen we een heel mooi plekje tegen waar we vervolgens zijn gaan staan. Lekker de barbeque aangestoken en een hapje gegeten.

Vanochtend weer heerlijk de deuren opengegooid en vanuit ons bedje naar Lake Dunsten gekeken. Het eindstation voor vandaag was een waterval. Na er op de kaart eentje gevonden te hebben wilde Remco er graag binnendoor naar toe rijden via het Catlins Forest, wat een hele gave route door de bergen over allemaal onverharde wegen is geworden. Momenteel staan we op een holiday park bij de McLean Falls. Morgenochtend gaan we er een kijkje nemen, vervolgens naar een blow hole verderop aan de kust en dan nog langs een paar zeeleeuwtjes om daarna richting de westkant van het zuidereiland te toeven.
Het wordt morgenochtend nog wel spannend want vanmiddag stopte de startmotor van de bus ermee. Remco heeft hem aangerold naar onze overnachtingsplaats maar de vraag is of die morgenochtend nu wel start. Anders is dat een hele nieuwe missie voor ons.

Ps. Superleuk jullie reacties te lezen!
PsPs. Tip; Je kan jezelf op de mailinglist zetten dan krijg je automatisch een mailtje als we iets hebben geplaatst.

• 12 December 2014 - 09:03

Hein Van Kampenhout:

Lieve Meinou en aardige Remco,

Bedankt voor jullie missie 2 verslag!

Ziet er allemaal super gaf uit.

Door de foto's en jullie verslag waan ik me ook weer in Nieuw Zeeland.

GA ZO DOOR!!

Kus Hein

• 12 December 2014 - 09:05

Quilliam:

HI GUYS

Good to read your blog and great to hear that you're having a good time, although the weather doesn't look great yet, from the pictures. I hope the problem with the car starting is not too serious, but if you need to get it fixed I'm happy to cover the cost as it would have happened to us sooner or later.

Quilliam and Paulette

• 12 December 2014 - 11:05

Fabijan:

Hey Happy Campers

Leuke cliffhanger op het eind hoe gaat het nu verder ...

ik blijf jullie lekker volgen , is het net alsof ik ook op vakantie ben :)

veel plezier met jullie avonturen

X Fab

• 12 December 2014 - 13:06

Lisanne:

Wat leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben en wat is het daar prachtig zeg!

Geniet er nog lekker van en veel succes met missie 3!

Liefs Lisanne

• 12 December 2014 - 13:50

Opa En Oma Van Capel:

het ziet er allemaal mooi uit hoor. leuk om het zo te volgen. dus verder genieten maar.hier stormt het windkracht 9 . we zien net op de tv een vrachtwagen op zijn kant liggen en bomen plat. dus blijven jullie nog maar even weg! goede reis verder. liefs van ons.

• 12 December 2014 - 15:37

Stephanie + Coco:

Heey Meinou en Remco,

Het landschap ziet der prachtig uit! Ik denk dat ik der ook maar is een kijkje moet gaan nemen ;)
    Jullie foto's samen zijn ook echt top vooral die van Remco en ze leuke Indiana Jones hoedje :D hahaha!

Ik wacht op jullie volgende verslag en ben benieuwd hoe het afloopt met jullie camper.

Liefs Xxx Stephanie en Coco

• 12 December 2014 - 18:23

Anja:

Gaaf he met zo'n camper op stap en wakker worden op de mooiste plekjes. Herkenbaar voor ons.
    Wel een mooi ding, en startte ie de volgende morgen?
    Aan de gezichten te zien op de foto's genieten jullie ervan, en wat een prachtig landschap daar, wil ik ook wel eens heen.
    Leuk zoveel foto's erbij.
    Nou nog een heeeeeele goeie reis. Blijf jullie volgen.
    Groetjes Anja en Jan

• 12 December 2014 - 20:10

Jolanda:

Wat ik me afvraag Remco: nu je links rijdt en rechts in de auto zit, voelt dat voor jou als linkshandige natuurlijk aan?
    Wij zijn immers rechtshandig en zitten links in de auto, dus...
    Verder willen wij best ruilen met jullie, heerlijk om je eigen plan te kunnen trekken.
    Astrid zei gister: dus waar zijn vader al jaren van droomt, gaat hij nu gewoon doen. En daar heeft ze gelijk in.
    Hopelijk rijdt de camper nog/weer, en kunnen jullie verder genieten. Tot de volgende keer!
    Liefs van ons allebei,

• 12 December 2014 - 22:27

Jenny:

Weer genoten van de prachtige fotos . Schitterend. Vooral de foto met Lyttletonharbour op de achtergrond. Het is net alsof ik weer in de tijd terugga.
    Geniet maar verder van de prachtige omgeving en ik kan niet wachten totdat de volgende fotos weer verschijnen.

Kusjes voor jullie allebei xxx