Missie 1, de reis overleven (geslaagd) - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu Missie 1, de reis overleven (geslaagd) - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu

Missie 1, de reis overleven (geslaagd)

Blijf op de hoogte en volg Meinou

08 December 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Onzer reis is begonnen!
6 december 's ochtends gezellig de oude Peugot volgepropt om vervolgens met allemaal lieve familie naar Schiphol te vertrekken om vliegtuig nummer 1 te halen.

Bestemming: Ghanghzou, China.
Reistijd: 11 uur,
Voornamelijk veel films gekeken, beetje geslapen, beetje gegeten, beetje gekletst. De reis vloog letterlijk voorbij. Eenmaal aangekomen in Ghanghzou gelijk door naar het fancy smancy vliegtuighotel waar onze kamer heel charmant een glazen badkamer had. Kun je heerlijk in bed liggen en kijken naar je wederhelft op de wc haha. Zal wel een Chinese fetish zijn ofzo hihi. Hoe dan ook, prima geslapen voor 3,5 uurtjes en toen weer hop verder naar het volgende vliegtuig.

Bestemming: Auckland, New Zealand (al wat dichter bij de eindbestemming)
Reistijd: 11:45
Vliegtuig nummer 2 was helaas een ander dan tijdens het inchecken waardoor we heel gezellig gescheiden in 2 compartementen terecht kwamen. Maar gelukkig kon 'Remco de rebel' niet te lang zonder mij en zat hij een uurtje later al op een illegaal stoeltje verderop.

Vliegtuig nummer 3 was maar een ruim uurtje vliegen, het allerlaatste stukje van Auckland naar Christchurch waar Quilliam ons al stond op te wachten.
Gezien we proberen gelijk het normale ritme aan te leren zit ik nu op de bank dit te typen terwijl we superveel moeite moeten doen om onze ogen open te houden.

Overdag zijn we met Quilliam en Paulette Christchurch rondgereden per auto en ouderwetse tram maar het is zeker wel heel veel veranderd als gevolg van de aardbevingen. Zoveel gebouwen, huizen en bedrijven zijn verdwenen of gedeeltelijk ingestort en afgezet sinds mijn laatste bezoek. Echt zonde en triets om te zien.

Maar gelukkig ook goed nieuws, morgen wordt het 27 graden :-)

• 08 December 2014 - 07:57

Hein Van Kampenhout:

Lieve Meinou en Remco,

Ja, blijven raren mensen die Chinezen!

Overigens Meinou, wie zou er niet rebels worden om naast jouw gezelligheid te zitten?

Blij te lezen dat jullie goed zijn aan gekomen en de vliegreis niet te zwaar was.

Groeten aan Quilliam en Paulette en rust eerst maar eens goed uit voor dat jullie gaan trekken met de camper.

Maak er wat moois van en veel plezier

Hein

• 08 December 2014 - 09:52

Jenny:

Lieve Meinou en Remco,

Allereerst, wat raar dat jullie in het tweede vliegtuig apart moesten zitten. Zijn die plaatsen niet van tevoren gereserveerd bij het boeken.

Jammer, dat Ch.Ch. eruit ziet als een slagveld. Zijn ze nou al bezig met de boel op te bouwen ? Hoorde een tijd geleden ( dacht van Quilliam,maar weet het niet zeker) dat zij plannen hadden om het centrum van Ch.Ch. op een andere plek te gaan herbouwen

Deed het erg lang om door de douane in het land binnen te komen. Keken zij nog onder je schoenen en ben jij met jouw NZ paspoort het land binnen gegaan Meinou ?

Nou rust maar lekker uit en geniet maar van jullie vakantie en het mooie weer ! Groetjes aan Quilliam, Paulette en familie

• 08 December 2014 - 10:01

Jenny:

Hoi Meinou,

Daar ben ik weer. Heb net de fotos bekeken. Leuke fotos allemaal. Is dat Christ College wat er zo vervallen uitziet ?
    Leuk, die fotos in de tram. Daar hebben Hein en ik ook in gezeten. Nancy en ik ook trouwens.
    Jij ziet er nog goed uit Meinou, na die lange reis.

Doei

• 08 December 2014 - 12:29

Jolanda Vaalburg:

Lieve Remco en Meinou,

Ik kom net thuis en oma hing al aan de telefoon of ik jullie verslag al had gelezen!
    Dus gelijk de laptop aangezet.
    Fijn dat de reis goed is verlopen, maar inderdaad vreemd dat jullie in het tweede vliegtuig niet naast elkaar zaten. Het is ook niet zo'n klein stukje!
    Superleuk om jullie zo te kunnen volgen. Ik weet zeker dat als Remco alleen was, we alles (nou ja, alles) pas zouden horen als hij weer terug was. Maar Rem, bedankt voor je berichtjes via de app.
    Vergeet niet te smeren!

Liefs,

• 08 December 2014 - 19:19

Opa En Oma Van Capel:

wat leuk om jullie zo te volgen en fijn dat jullie goed aangekomen zijn. nu kan het genieten gaan beginnen! gisteren hebben wij sinterklaas gevierd bij lisanne met jawel de dobbelsteen. dat was lachen.we zijn met zijn vieren in het reuzenrad geweest en regenen dat het deed! leuk is het dat het daar 27 graden is.het is jullie gegund hoor! nog een goede reis verder en we blijven volgen. tot lees. liefs van ons.

• 09 December 2014 - 08:00

Annemiek Bergsma:

He Meinou, leuk zo'n verslag en wat een lange reis is het toch he. maar goed aangekomen. nou, ik ga je volgen hoor. ben wel benieuwd hoe het er allemaal uitziet inmiddels na 35 jaar toen ik er voor het laatst was.... dan is het zeker allemaal veranderd. ha ha. veel plezier en natuurlijk heel erg jaloers op 27 graden! maar het is jullie gegund. maak er een mooie reis van.

• 12 December 2014 - 13:29

Frans Van Kampenhout:

Wat gaaf om jullie zo te kunnen volgen met deze avontuurlijke reis! Heel veel plezier daar en laat ons thuisblijver maar lekker verrassen met jullie indrukken. :-)