Havana baby! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu Havana baby! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu

Havana baby!

Door: Meinou

Blijf op de hoogte en volg Meinou

31 December 2011 | Cuba, Havana

*dinsdag 6 december 2011 t/m vrijdag 9 december 2011*

Adios amigo’s!

Dinsdag zijn we naar onze laatste bestemming gereden, Havana!
Na onze dirty dancing nacht in Remedios en 4 uurtjes slaap zaten wij weer fris en fruitig aan ons ontbijt met schimmelbrood haha.
De reis naar Havana was kort, 4 uurtjes maar en gezien we bij aankomst in Cuba in een buitenwijk hadden geslapen konden we nu pas zien hoe groot deze stad is.

We zitten op de 12e verdieping van ons hotel in een hoekkamer. Ons ene uitzicht is op zee en ons andere uitzicht is op de stad.
In de middag is Fabijan alvast de stad gaan verkennen terwijl ik onze foto's ben gaan uitzoeken. Ondanks dat we geen internet tot nu toe hebben gehad proberen we alles bij te houden zodat wij bij aankomst gelijk jullie kunnen informeren en jaloers maken met onze fantastische reis.

In de avond zijn we gezellig de winkelstraatjes afgelopen om op het dorpsplein in een fancy smancy restaurant te eten.
Het waren totaal geen Cubaanse gerechten en met een klassieke band in plaats van een salsaband dus je begrijpt, overheerlijk haha.
Hierna werd het voor Fabijan, de dertiger toch wel wat laat dus hebben wij ons met de bici-taxi (fietstaxi) laten terugrijden naar ons hotel om een goede nachtrust te halen voor onze laatste echte volle dag.

Op woensdag zijn we met onze Cubaanse gids Giovanni op Havana tour gegaan door het oude gedeelte van Havana.
We hebben o.a. het Capitolio, Cathadral de San Christobal, Cubaanse Kunstmuseum, Castillo de la Real Fuerza, La Giraldilla (uitkijkend vrouw over zee), Calle Obispo (winkelstraat) en El Templete gezien.
Tijdens de tour bleek overigens dat het fancy smancy restaurant waar Fabijan en ik dinsdag hadden gegeten het beste restaurant van Havana is.
Gezien Tonneke deze dag jarig was zijn we daarom 's middags daar nogmaals gezellig met haar en Rina onze andere reisgenoot hier gaan eten. (goed excuus)

Deze dag was ook onze laatste echte dag die natuurlijk spetterend moest eindigen.
In de avond hadden we eerst een verjaardagsborrel omdat er 2 reisgenootjes, Tonneke en Leo jarig waren. Geraldine had een Pinata gekocht en er werd geblinddoekt gezocht naar de touwtjes om het ding open te trekken.
Hierna begon de verjaardagsborrel. Gezien de poolbar dicht was, was er bedacht het feestje maar gewoon op de Malecon (boulevard) te houden.
Er was rum, cola, bier en ijsblokjes en als snel hadden we nieuwe Cubaanse vrienden en speelde er een bandje. Heel wat bekijks en heel gezellig!

De stemming zat er dus al goed in toen we naar het restaurant vertrokken voor het afscheidsdiner.
Je kon merken dat het restaurant door Giovanni was uitgezocht want de dames hadden zeer korte rokjes en een laag decolleté. Fabijan genoot met volle teugen maar vond nog steeds geen vrouw.
Jan en Frie hielden de afscheidsspeeches voor de chauffeurs en gidsen met als leidraad, dat je naar een schilderij kan kijken maar zij ons in het schilderij hadden meegenomen. Een zeer passende uitspraak voor mijn gevoel.
Geraldine hield nog een speech over hoe geweldig wij waren (uiteraard haha) en we kregen allemaal een kopie van de groepsfoto, zo leuk!

Donderdag begon dan echt het allerlaatste gedeelte van onze reis en blijkbaar had ik iets gewonnen via de reisorganisatie Boabab.
Dit was een oldtimer tour van 2 uurtjes door Havana samen met Hannie en Frans uit onze groep. We werden 's ochtends opgehaald door een Buick uit 1956 en hebben de hele stad inclusief buitenwijken verkend.
In de middag zijn we voor souvenirtjes gaan shoppen om vroeg op de avond toch nog maar een allerlaatste keer bij ons fancy smancy maar overheerlijke restaurant te eindigen.
Daarna snel douchen, koffer pakken en hup voor de allerlaatste keer de bus in.

Op het vliegveld knuffels en kussen met Geraldine en Giovanni om vervolgens na een lange reis vrijdagavond weer voet op Nederlandse bodem te zetten.
Daar volgde een uitgebreid afscheid van al onze nieuwe vrienden waar wij deze reis zoveel super ervaringen mee hebben gedeeld maar vooral veel mee hebben gelachen.
Voor de medereizigertjes die dit lezen; Bedankt, jullie waren geweldig!
Voor de lezertjes, weer bedankt voor het volgen van ons bij deze mooie reis door Cuba. Tot het volgende avontuur!

Veel liefs Meinou en Fabijan

Ps. Als 1 van onze medereizigers of lezers nog een non-Cubaanse vrouw in de aanbieding heeft voor Fabijan, dan hoor ik dat graag ;-)