Missie 3, de bus aan de praat krijgen (mislukt) - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu Missie 3, de bus aan de praat krijgen (mislukt) - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu

Missie 3, de bus aan de praat krijgen (mislukt)

Blijf op de hoogte en volg Meinou

14 December 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Lieve iedereen,

We waren achtergebleven met een doet die het of doet die het niet verhaal wat betreft de campervan. Helaas deed die het 's ochtends ook niet waardoor we na heel wat rondbellen (het was immers zaterdag) een garage met ervaring van dit type wagen vonden. Dus hop, bus aanduwen, van een heuveltje af en karren met die hap naar Dunedin (wat een beetje buiten onze geplande route lag). Daar aangekomen bleek dat de jongens de spullen niet op voorraad hadden liggen maar de koolborstels voor de startmotor maandag binnen zouden krijgen en, mocht dit het probleem niet oplossen, een nieuwe startmotor op dinsdag.
Dat werd een onverwachts verblijf in Dunedin.

We zijn dus maar naar een campersite gereden en gaan uitzoeken wat er in de buurt te doen was. Maar eerst even van alle commotie bekomen door lekker uit eten te gaan (de stadsbus stopt hier voor de deur), een bioscoopje gepakt en daarna nog wat cafétjes afgelopen.
Vandaag was het dan weer tijd voor wat ondernemends. We zijn vanochtend naar de Otago Peninsula gereden om vervolgens met een Agro (soort quad met 8 wielen) door het natuurgebied te crossen op zoek naar de yellow eyed penguin. Deze is met uitsterven bedreigt (meer dan de kiwi-vogel!) mede doordat als een mannetje en vrouwtje elkaar vinden deze nooit meer een andere partner nemen. Mocht één van de twee dus overlijden dan blijft de overgebleven pinguïn alleen tot aan zijn dood wat de groei van jonkies aanzienlijk klein houdt.
Onderweg zijn we ook nog een hele berg zeehonden, die net een baringsgolf achter de rug hadden, en een little blue penguin tegen gekomen. Overigens een leuk feitje, Nieuw Zeeland is een thuis voor 14 verschillende soorten pinguïns terwijl er op Antarctica maar 9 soorten voorkomen.

In de middag zijn we naar het Settler's Museum (de eerste kolonisten) en compleet verbouwde treinstation van Dunedin geweest om vervolgens na een hapje eten in het oude Savoy bij de 'beste Italiaan' gezellig dit verhaal in ons mini-huisje te typen.

Overigens proberen we verder ons uitstapje naar Wellington te verplaatsen, het hangt af van de ferry en het hotel of dit mogelijk is, gezien we toch een paar dagen vertraging hebben opgelopen en dit anders zou inhouden dat wij binnen 3/4 dagen heel de westkust af moeten rijden. Ik voel weer een missie aankomen.....

• 14 December 2014 - 11:13

Jenny:

Lieve Meinou en Remco,

Weer genoten van de mooie foto's. Ik hoop dat ze in de garage, de bus snel aan de praat krijgen, anders kun je nog Larnach Castle of Olveston House bezoeken in de buurt.
    Las dat je ook het station bezocht. Ziet er mooi uit met al die kleurrijke tegels van binnen.
    The moeraki boulderrocks zijn ook heel bijzonder. Weet alleen dat ze ergens aan de kust in de buurt van Oamaru liggen.
    The pancakerocks zijn ook leuk om te bekijken . Die liggen ergens boven Greymouth aan de westkust. Ik ging trouwens 3 dagen naar Greymouth met schoolreis.
    Nou,jongens geniet ze, zou ik zeggen en ik hoop dat jullie snel jullie reis kunnen voortzetten.

Kusjes mamsie

• 14 December 2014 - 15:06

Hennie:

hallo meinou en remmie,leuk om jullie verhalen te lezen,ik was div keren in Dunedin,en altijd regen,ik kon een paar gasten daar,gaan jullie nog naar de milford sound ?.ik persoonlijk vond het zuiden mooier dan het noorder eiland,beetje ruiger,ik had allen geen auto dus lifte echt alles,en heb daar veel kennissen aan over gehouden.Geniet ervan jongens en ik blijf jullie volgen.Doei

• 14 December 2014 - 19:49

Rianne:

Super leuk om jullie verslagen te lezen, en de mooie foto's te zien!!

Veel plezier :-)

• 17 December 2014 - 20:37

Annemiek Bergsma:

Wat is daar toch alles nog lekker leeg! alleen aan het strand, verlaten wegen , mooie plaatjes! Ondanks de tegenslag met de bus weten jullie het weer om te zetten in wat anders leuks. Goed hoor. Nog veel plezier! Op naar de volgende missie!

Meinou

Hello my sweet vriendjes and vriendinnetjes! As most people know I love to travel. However as most people also know, staying in touch isn't always that easy. Therefore, I have started this online travellog so everybody can follow, read what I have been up to and have a look at the pictures made so far. I hope you all enjoy it and please leave messages so I know you still remember who I am haha. Big kizz, lots of luv meinou