Het einde van een supertrip - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu Het einde van een supertrip - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu

Het einde van een supertrip

Door: Meinou

Blijf op de hoogte en volg Meinou

22 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Traditiegetrouw zoals bij al Meinou’s reisboeken so far, is de laatste week niet afgemaakt.
Gezien we al lang en breed een jaar verder zijn en Fabijan en ik onderhand ons volgende reis al volop aan het plannen zijn werd het nu toch echt wel tijd om het Australië reisboek af te ronden.

Na Adelaide zijn we naar Middleton gereisd. Dit is waar Jos en zijn vrouw wonen.
Na onze toevallige en gezellige reis met The Ghan had hij ons uitgenodigd om te komen logeren.
We hebben heerlijk gebarbecued, hebben het strand bezocht waar Jos en zijn vrouw vlakbij wonen en zijn naar het Pinguin Island geweest.
Dit is een eiland waar pinguins leven en hun baby’s opvoeden. Je komt er via een grote brug en het is er erg mooi. (ondertussen ook nog een leuke dolfijn gezien) We hebben er ’s avonds een tour gedaan gezien dit soort pinguins alleen als het donker is tevoorschijn komen. Zo schattig!

Na een tussenstop in Port Fairy ging onze reis verder naar Melbourne, maar natuurlijk wel via de befaamde Great Ocean Road. Deze is 243 kilometer lang en loopt recht langs de kust. Superuitzicht dus voor urenlang.
Onderweg zijn er allemaal beroemde landmarks zoals o.a. de Twelve Apostles. Dit zijn 8 limestones die allemaal achter elkaar liggen langs de kust. Overigens waren het er oorspronkelijk 9 (12 heeft er eigenlijk niets mee te maken haha) maar in de loop der jaren is er 1 ingestort.
De stenen los hebben ook nog namen zoals de Three Sisters, dit is een stenenformatie waarvan de stenen allemaal bij elkaar liggen. Verder is er nog een soort van ‘natural bridge’, een steen waarvan het middengedeelte is uitgesleten. Persoonlijk vond ik deze toch het mooiste.

Gezien je ook met een helikopter over Twelve Apostles hebben Fabijan en ik dit uiteraard ook gedaan. Als er iets mooi is en een helikopter in de buurt is zijn wij verkocht haha.
Het was heel gaaf om de kust van de andere kant te zien. Normaal sta je aan de land kant, dus alles onder jouw cliff is eigenlijk een raadsel. Zo zagen we dat er heel veel uitgeslepen grotten en dergelijke aan de kust zitten. De verwachten is ook dat over zoveel honderd jaar de cliffs de nieuwe apostles zullen zijn omdat deze dan door de erosie verdwenen zullen zijn.

Na ons helikopter ritje kwamen langs een cliff grot die bereikbaar was voor ons. Dus wij naar beneden geklommen en zo ver we konden een mini-ontdekkingsreis gevoerd, heel spannend haha.
Hetzelfde geldt voor het kerkhofje dat we langs de road tegenkwamen van voornamelijk begraven zeelieden die tijden scheepsrampen voor de kust waren omgekomen.

Aangekomen in Melbourne zat onze reis er eigenlijk alweer bijna op.
We zijn allemaal de stad wezen verkennen en op hele leuke niet geplande plekken terechtgekomen.
Vincent en Kim kwamen bij de Australian Open uit waar ze ook nog eens gewoon naar binnen konden en zodoende de grote sterren van de wereld hebben zien spelen.

Ik en Fabijan hebben merendeel van de stad verkent, hebben een leuke straatact gezien, parkjes bezocht en kwamen uiteindelijk uit bij Victoria Market waar de Suzuki Midnight Market plaatsvond.
Er waren overal kraampjes en er traden geweldige bandjes op. (helemaal fan geworden van 1) Verder waren er heerlijke cocktails die wij natuurlijk niet lusten, heeft Fabijan als een echte Ozzie een krokodillenburger gegeten en hebben we lekker gedanst.

Na Melbourne moesten we helaas toch echt weer terug naar Sydney waar onze laatste avond hebben gevuld met het eten in Chinatown en dan eindelijk toch Avatar in 3D hebben gezien op het grootste I-Max scherm in wereld.

De volgende ochtend begon onze terugreis.
Van Sydney naar Hong Kong en van Hong Kong naar Amsterdam waar onze families met een geweldige Australia taart ons stonden op te wachten.
Al met al was het een geslaagde, mooie, gezellige, educatie, spetterende reis en gelukkig hebben we de foto’s!

Xxx en groetjes Meinou

• 20 November 2011 - 16:04

Hein:

Meinou, waar blijf je verslag van Cuba?

Meinou

Hello my sweet vriendjes and vriendinnetjes! As most people know I love to travel. However as most people also know, staying in touch isn't always that easy. Therefore, I have started this online travellog so everybody can follow, read what I have been up to and have a look at the pictures made so far. I hope you all enjoy it and please leave messages so I know you still remember who I am haha. Big kizz, lots of luv meinou