Goddamn hippies! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu Goddamn hippies! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu

Goddamn hippies!

Door: Meinou

Blijf op de hoogte en volg Meinou

03 Januari 2010 | Australië, Sydney

Een nieuw jaar is begonnen en voor ons was het een geweldig begin gezien we op 1 januari het Koala Park hebben bezocht. In dit park wat helemaal niet toeristisch is (behalve dan voor Japanners maar ja die kom je op de Noordpool nog tegen) liepen allerlei beesten vrij rond.

Er waren koala’s, wallabees, kangaroos, dingo’s, mini-pinquins en nog veel meer beesten die ik persoonlijk wat minder interessant vond gezien er koala’s en skippies waren die je mocht aaien! Trouwens als iemand mij het grote verschil tussen wallabees en kangaroos kan vertellen heel graag…

Het park begon met een schaapscheerders show waar de schaapscheerder vertelde dat veel schapen in Australia ‘ from the Island Texel’ komen. Meneer had alleen jammer genoeg niet door dat Texel een onderdeel van Nederland is en dacht dat het een land was, een waan waarin wij hem maar hebben gelaten haha.

Na het schapen scheren gingen we gelijk door naar de koala’s waar het aaien kon beginnen. Het zijn serieus net knuffeltjes en uiteraard hebben we fanatiek foto’s gemaakt om vervolgens met de kangaroos te gaan chillen. De meesten lagen op de grond een beetje te kijken terwijl de rest rustig aan het rondlopen was zich niets aantrekken van die gekke Nederlanders die maar kusjes bleven geven.

Nadat we het gehele park hebben verkend was het tijd om terug te rijden naar Sydney om op de terugweg nog een tussenstop te maken op het Olympische Parc waarvan wij borden op de heenweg hadden zien hangen.
Dit hele gebeid is voor de Olympische Spelen gebouwd maar ligt nu merendeel dicht en verlaten. Het was wel heel cool dat je gewoon op het terrein kon rondrijden (het is een reusachtig terrein) en we zijn natuurlijk nog even uit de auto gesprongen om door de Olympische waterkoepel te rennen en een kleine area te verkennen waar we vervolgens door de bewaking weer uit werden gehaald. (op zich wel handig want toen kon die gelijk een groepsfoto van ons nemen haha)

In de avond zijn Fabijan en ik gaan eten in Chinatown waar we midden in de straat een plekje op het terras kregen om vervolgens natuurlijk heerlijk te eten en mensen te kijken.

De dag hierna was een rijdag. We moesten rond de 12 uur rijden naar Nimbin en waren dus al vroeg op weg. Onderweg hadden we nog een bijna doodervaring omdat de auto voor ons een klapband kreeg maar gelukkig kon deze worden ontweken en kwamen wij om 10 uur ’s avonds in Nimbin aan.

Ter info, Nimbin is een oude hippiekolonie (te vergelijken met Ruigoord in Nederland) die compleet hippy uitstraalt, leeft en ruikt. Ik had de boeking voor dit hostel al in september (3 maanden geleden) gedaan en hierin vermeld dat we vanuit Sydney kwamen rijden en dus pas rond 10 uur zouden arriveren. Groot was dan ook onze verbazing dat bij aankomst de receptie was gesloten. In de keuken vonden we wat hippies die in het hostel werkte in ruil voor hun accommodatie. Met hun stonede hoofden zijn deze de kamers afgegaan om vervolgens tot de conclusie te komen dat er geen vrije kamers waren.

Uhmm… Daar stonden we dan! Als oplossing konden wij hen in de personeel-dorm slapen wat ons een prima idee leek. Alleen aangekomen bleek deze vol met vlooien, oorwormen, kakkerlakken en spinnen te zitten. Kortom, allemaal beestjes waar Kim en om eerlijk te zijn wij ook niet echt van houden.

Na een tijdje overleg werd er besloten dat Vincent en Kim dan gewoon maar in de auto gingen slapen, Fabijan en ik het risico op vlooien wel namen en we de overgebleven bubbels dan maar achterover moesten slaan zodat er in ieder geval nog een beetje geslapen kon worden.
Dit laatste hebben we gezellig op het terras gedaan met een zooi hippies die muziek maakte wat op 1 of andere manier met de slok mooier ging klinken.

De nacht werd doorgebracht in onze kleding. Dit was makkelijker verbranden in geval er toch nog iemand vlooien opliep en wij merkten al snel dat dit in heel het hostel de norm was.

De volgende ochtend zijn we naar de receptie gegaan waar het excuus voor de afwezigheid was dat de receptionist er al 16 uur op had zitten en toen maar om kwart over 9 naar huis is gegaan. Zoals jullie begrijpen krijgen we een refund en zijn we vanochtend zonder te douchen of iets dergelijks vertrokken uit dit geweldige hostel. We hebben het stadje nog even verkent maar gezien die hippies best wel eng zijn is dit niet zo lang geweest.

De weg leidde ons vandaag naar Brisbane, van waaruit ik nu dit stukje schrijf en onderweg zijn we nog gestopt bij de Natural Bridge waar we omheen hebben gehikt. (heel mooi!) Morgen gaan we naar Fraser Island wat 1 van de prachtigste plekken ter aarde schijnt te zijn. Dus ik zou zeggen ‘ stay tuned’ dan horen jullie vanzelf of dit zo is en of dat de Zegerplas er een beetje op lijkt.

Dikke kus Meinou en de overige koala-aaiertjes

Ps. Lieve lezertjes, jullie kunnen jezelf trouwens op de e-maillijst plaatsen zodat je automatisch een e-mailtje krijg als ik een nieuw bericht heb geschreven. Dan hoeven jullie niet zo fanatiek elk uur te checken haha.

• 03 Januari 2010 - 15:08

Stephan De Wit:

Jullie ook nog een goed 2010 toegewenst./

• 03 Januari 2010 - 17:00

Jenny:

Wist niet dat zij ook een natural bridge heben.Deze staat tenminste nog ha,ha.
    Ik heb altijd begrepen dat een wallabee kleiner is dan een kangaroo.
    Kortom,ik heb weer erg genoten van je reisverslag en prachtige fotos.
    Kusjes (mama) Jenny.

• 04 Januari 2010 - 03:05

Annie:

gezellige verhalen en veel foto s
    de hele familie leeft mee
    groetjes van allemaal
    mamma