New Year’s Eve en zere konten. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu New Year’s Eve en zere konten. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu

New Year’s Eve en zere konten.

Door: Meinou

Blijf op de hoogte en volg Meinou

01 Januari 2010 | Australië, Sydney

De laatste keer dat ik een berichtje achterliet waren we net aangekomen in Sydney om oud en nieuw te vieren.

Dezelfde avond hebben we nog gezellig de stad verkend. Sydney is gezellig en levendig, vooral Chinatown is leuk om rond te lopen plus je voelt je er heel groot (voor hen is Kim echt een reus!).
Hierna zijn Fabijan en ik gezellig gaan lunchen in een foodcourt. Dit is een plein met heel veel verschillende restaurantjes waar je dan gewoon eten kan halen waar je maar wilt en vervolgens op kan eten in de gedeelde tafels en stoelen die in het midden van het court staan.

Zoals ik in mijn vorige berichtje vertelde wilden we naar de IMAX gaan (het grootste bioscoopscherm in 3D ter wereld) maar helaas was dit helemaal uitverkocht. Daarop zijn we maar heel burgerlijk gaan slapen (we worden immers allemaal een dagje ouder... nou ja Vincent in ieder geval) en hebben we nog April, een Engelse erg uitdragende lesbienne ontmoet die mij wel een lekker hapje vond.

De dag erna zijn we nogmaals Sydney ingegaan en hebben dit keer Paddy’s Market verkend. Dit is een hele grote overdekte markt met voornamelijk Chineesjes, die heb je heel veel hier in Sydney. Daarna natuurlijk nog even de dagelijkse boodschappen gehaald en bubbels voor het oud & nieuw festijn waar wij ons op verheugde.

In de ochtend waren we April (die in maart geboren is haha) weer tegengekomen die vertelde dat ze alleen was met oud & nieuw en hadden zodoende aangeboden dat ze met ons meekon. (goede daad 1 van deze vakantie)
De planning voor de avond was dat we naar Bradley Park aan de andere kant van het water gingen om daar met een geweldig uitzicht op de brug het vuurwerk te aanschouwen.

Echter, na een beetje rondvragen kregen wij te horen dat mensen gewoon al om 6/7 uur ’s ochtends op de goede plekken gingen zitten! Ook hoorde wij dat eigen drank mee nemen verboden was dus zaten we gezellig met onze bubbels.
Dus wij dachten slim te doen en dronken 2 flessen voor vertrek en vertrokken om 14:00 om als echte Nederlanders de 2 overige flessen te proberen mee te smokkelen. Maar die overmoedigheid werd snel weggevaagd toen wij na de treinreis over de Sydney Bridge overal politie zagen staan en zijn toen maar op zijn schoolkamp-achtigs heel stiekem in een steegje de rest gaan opdrinken. (om vervolgens door de check heen te komen zonder dat onze tassen zijn gecontroleerd hmm…)

Tegen de tijd dat we in het park arriveerden was het onderhand 15:00 uur en er zaten serieus al een heleboel mensen maar met er was nog een heel mooi plekje voor ons beschikbaar.
Dit was toen het grote wachten begon. Zoals de snelle rekenaars misschien al hadden berekent moesten wij toen nog 9 uur wachten. Deze 9 uur werden gevuld met ons plekje verdedigen, met omstanders te praten, April van mij af te slaan, foto’s maken en naar het toilet lopen. In andere woorden: het was een heeeelllleee lange zit! En 1 waar ik een hele zere kont aan over heb gehouden gezien ik moest blijven zitten (op de stenen) om er voor te zorgen dat mijn geweldige plekje meinou-gebied bleef.

Maar…… Toen om 12 uur was dan toch eindelijk het moment waar iedereen op had gewacht. Om eerlijk te zijn is Kim de enige die het aftellen heeft meegekregen gezien iedereen naar de projectie op de brug keek en niemand naar de pilaren waar er op werd afgeteld. Er was dan ook wat verwarring onder de mensen toen het vuurwerk begon en zijn wij pas een minuutje later begonnen met het zoenen uitdelen om vervolgens van het vuurwerk te genieten wat erg mooi was.

Na afloop was het een missie om terug naar de andere kant van het water te komen gezien de brug tot 1 uur afgesloten was en er een miljoen mensen met de trein moesten. Gelukkig hebben ze hier niet de NS en stonden wij na een relaxte treinreis rond half 3 weer voor ons hostel om met de geluiden van de karaokebar onder ons kamerraam vredig slapend de rest van 2010 in te luiden.

Owh en bij deze, iedereen in Nederland nog een GEWELDIG 2010 TOEGEWENST!

Liefs Meinou, Fabijan, Kim en Vincent

• 03 Januari 2010 - 12:21

Hein:

Beste Meinou en de rest,

Vanzelfsprekend jullie ook alle een zeer gezond en prettig 2010 toegewenst. Denk dat alleen het er bij zijn al geweldig is. Trouwens Meinou kon je géén knapper april (geboren in maart) tegen komen?

Veel plezier met jullie vervolg.

Hein (vader Meinou)

• 03 Januari 2010 - 16:41

Jenny:

Hoi Toet,
    Jullie ook allemaal een heel goed en gezond 2010 toegewenst.
    Het jaar begint in ieder geval goed met jullie goede daad.
    Meinou weet je zeker dat je niet een zekere tante stiekem hebt meegenomen ?
    3x raden wie ik bedoel......
    Kusjes (mama) Jenny