Cultureel gedaan en rally gereden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu Cultureel gedaan en rally gereden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu

Cultureel gedaan en rally gereden

Door: Meinou

Blijf op de hoogte en volg Meinou

30 December 2009 | Australië, Sydney

Hoi mensjes lekker in de vrieskou!

Maandag werden we lekker vroeg wakker van onze eerste nacht in Wollongong. Overigens, dit spreek je uit als Wollon-gong en niet Wol-lon-gong zoals wij in het begin deden. Niemand snapt dan namelijk waar je het over hebt haha.

Als eerste zijn we boodschappen gaan doen in Woolworths (ik vind het echt net Engeland in dat soort dingen hier) om daarna lekker in de tuin te gaan ontbijten. Deze dag regende het dus ons originele plan om op het strand onze jetleg uit te gaan slapen ging niet door.
Hiervoor in de plaats besloten we naar de Fitzroy Falls te rijden, een hele hoge waterval waar je naast kan staan. Eenmaal hier aangekomen regende het nog steeds en uiteraard gleed ik op het pad door de bush bush die naar de waterval leidde precies uit naast het bordje 'slippery'. (viel te voorspellen)

Maar.... Het was het wel waard gezien we een prachtig uitzicht hadden. Helaas was het door de regen en het feit dat we in de bergen zaten wel een beetje mistig maar dat mocht de pret niet drukken. Nadat onze touristische fotootjes waren gemaakt vervolgende we onze weg naar Kangaroo Valley. We hadden namelijk gelezen dat dit een heel leuk oud stadje was in een valley. Nou de rit er naar toe was geweldig voor mij om te rijden (midden door de bergen met gigantische hellingspercentages en speltbochten, Hein je zou jaloers zijn geweest!) maar eenmaal aangekomen was een domper.

Ten eerste waren er helemaal geen kangaroo's, er waren alleen maar touristen en gift shops. Wel waren de gebouwen inderdaad oud maar ik weet niet of dit nu te maken had met het behouden van het culturele erfgoed of omdat ze gewoon lui waren. Hoe dan ook, we hebben wat foto's gemaakt, kunnen zeggen dat we er zijn geweest en waren weer op onze weg terug naar ons hippy-hostel in Wollongong.
S' avonds hebben we het rustig gehouden, gezellig pizza's gegeten, een film gekeken en buiten met andere reizigers gepraat, wat gedronken en chocoladetaart gegeten.

De volgende dag was iedereen weer vroeg wakker en zijn we naar de Nan Tien Temple geweest. Deze tempe was erg mooi maar ik was in de veronderstelling dat het echt een oud origineel ding zou zijn. Echter, het was een hypermodern nieuw gebouw en leek van buiten een beetje op een Chinees restaurant wat je in Nederland zou tegenkomen. Alleen de binnenkant was wel compleet anders. Alle muren waren van de grond tot boven in kleine hokjes verdeeld waar kleine budda mannetjes in zaten en in het midden waren 5 grote budda's die elk een ander soort boodschap uitdroegen. Jammer genoeg mochten we binnen geen foto's maken maar als echte Nederlanders hebben we van buiten uit gezoemd en toch nog wat dingen op het plaatje gekregen.

Hierna zijn we doorgereden naar Canberra, de hoofdstad van Australia. De bedoeling was dat we wat cultureels zouden gaan doen maar we hebben alleen maar gewinkelt in het reuzachtige winkelcentrum wat ze daar hadden. Tegen de tijd dat we uitgewinkelt waren was het alweer tijd om terug naar Wollongong te rijden waar we lekker bij een Italiaans restaurantje zijn wezen eten.

Nou dat was gisteren en vandaag zijn we naar Sydney gereden. Onderweg zijn we gestopt bij een park om lekker in de zon te lunchen om vervolgens verder te rijden en momenteel zit ik in ons hostel achter de computer dit te tikken.

Dus zoals jullie begrijpen ga ik nu lekker de stad in om wat te eten en vanavond gezellig op een megagroot scherm (imax theater) een film te kijken.
Hou ons in de gaten, als er een computer in de buurt is zal ik regelmatig updaten en kunnen jullie onze geweldige knappe koppies bekijken op de foto's.

Groetjes, kus Meinou en de rest

• 30 December 2009 - 09:12

Annie:

ha die vakantiegangers.
    leuke foto s het ziet er gezellig uit
    fabijan op een schaap zou op een kangaroe moeten zijn.
    hier gaat het wel goed.
    loki en tijger zijn nog geen vrienden.loki blijft v.n. op zolder en als hij het waagt de trap af te komen wordt hij door tijger weer naar boven gejaagt. de groeten van tante mar ze zal met tijger praten.
    veel plezier met de jaarwisseling we zullen het op de t.v bekijken.
    dikke zoen voor allevier.
    mamma

• 30 December 2009 - 13:00

Jenny:

Mooi verslag,leuke fotos,mooi weer !!!!
    kortom ik ben jaloers op jullie lekker in het zonnetje terwijl het hier kut(mag ik volgens Quinten niet zeggen) weer is.
    Kusjes voor iedereen (mama) Jenny.

• 30 December 2009 - 13:24

Letta:

Leuk jullie zo te volgen.
    Dacht al waarom is er vertraging van het vliegtuig.Vincent en Kim moeten bij slechte hostels maar denken een camping kan nog erger zijn.Gaan jullie met de jaarwisseling bij de brug zitten?
    Geniet ervan.Groetjes van letta (moeder van Vincent)en van Fred en Stephan

• 30 December 2009 - 14:50

De Leukste:

Nou Nou Mensen,
    Zie alweer dat jullie het helemaal naar jullie zinnen hebben in het lekkere zonnetjes.. En er lekker van lopen tegenieten dat wij hier allemaal aan het bevriezen zijn.. haha! Jullie hebben trouwens al leuke foto's gemaakt.. Nou Meinou begin je dan al een beetje te missen.. Het is nu zo leeg tegen over me bureau.. Alleen je vele telefoontjes die je met je mobiel pleegt tijdens werk mis ik niet..! Hahahah

Ik ga weer gauw verder werken voor dat.. (Je weet vast wel Meinou

Hou jullie elke dag in de gaten dus pas maar op he Vincent,Kim,Flappie,Koetje

Kussjes Het Leukste Zusje(van Meinou)/Collega Stephanie

• 30 December 2009 - 16:20

Hein:

Lieve Meinou en de rest,

Goed te horen dat jullie het tot nu toe naar jullie zin hebben. Snap alleen niet wat je bij een waterval doet als het regent? En Meinou als je toch eens je kont wil wassen kan dat ook onder de douche! Kon trouwens niet uit de foto's opmaken wat voor een merk en type auto jullie hadden? Voorts maak er weer wat moois van dan blijven wij hier nog wel even kou leiden en Fabijn ga niet te veel op schapen of kangeroo's zitten anders denken wij straks dat dit een lach verslag moet worden.

Veel plezier en liefste Hein (vader Meinou)

• 31 December 2009 - 14:11

Letta:

Het is hier nu 15.10
    oudjaar,maar voor jullie is 2010 begonnen.Heel veel geluk en succes en gezondheid in 2010.
    Wat een prachtig vuurwerk in Sydney.SUPER GAAF!!!!!

• 31 December 2009 - 20:59

Nathalie En Rob: