Missie 7, kerstmis vieren in de zon (geslaagd) - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu Missie 7, kerstmis vieren in de zon (geslaagd) - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu

Missie 7, kerstmis vieren in de zon (geslaagd)

Blijf op de hoogte en volg Meinou

26 December 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Merry Christmas everyone!

Zo kerst is weer achter de rug en we gaan onze laatste dagen in.
Na ons heerlijke verblijf in Murchison zijn we woensdag 24-12 dichter naar onze kerstbestemming gereden om een stranddagje te houden in Kaiteriteri. Het zand hier is goudkleurig en glimt ook helemaal bling in de zon. Onze campsite zat echt letterlijk aan het strand en de zee zat vol met starfish. Ook kwam, je raadt het nooit, jawel de kerstman met kerstavond langs onze campervan. De kinderen werden helemaal gek en in plaats van elfjes was het de lokale brandweer die de snoepjes gooide. Net zwarte pieten maar dan anders :-)

De volgende ochtend zijn we naar de te waikoropupū springs (ook wel pupu springs genoemd) gereden. Dit is de grootste verswater bron in New Zealand en de grootste koud water bron in de Southern Hemisphere. Het water heeft een constante temperatuur van 11.7 graden, uit de bron borrelt 14.000 liter per seconde maar het mooiste is nog wel de helderheid van het water. Het water is door natuurlijke filtering praktisch gelijk aan puur water en de zichtbaarheid is tot 63 meter, helderder water is alleen te vinden in de bijna bevroren weddel zee gelokaliseerd onder Antartica. Sinds 2007 mag je helaas niet meer in de spring zwemmen om de natuurlijk balans niet te verstoren dus zijn we een stukje teruggereden naar de rivier die uit de bron stroomt om hier vervolgens een duik in te nemen. En inderdaad, het was redelijk fris haha.

Na onze ietwat vroege brrr-duik zijn we doorgereden naar Motueka waar we kerst hebben gevierd bij de familie van Paulette. Allemaal onwijs lieve mensen, met een zeer relaxte sfeer en goed eten! We zijn eerst lekker in het zwembad gesprongen om de rest van de dag/avond een beetje op de veranda te chillen om daarna onder de boom ons laatste nachtje in de bus door te brengen.

Vanochtend 2e kestdag of te wel boxing day hebben we afscheid genomen van ons mini-huisje/Quilliam & Paulette, auto's gewisseld en zijn we begonnen aan het laatste gedeelte van onze reis. Eerst hebben we Nelson bezocht voor de laatste souverniertjes en de boxing day knaller aanbiedingen. Ik heb hele mooie diamanten oorbellen als kerstcadeautje uitgekozen. Eenmaal de centjes weer uitgegeven hebben we de kustroute naar Kaikoura genomen. Dit was een fantastische route met overal fur seals langs de kust. Vannacht slapen we hier om als het niet volgeboekt is (het is overal superdruk ivm de zomervakantie van de Nieuw Zeelanders zelf) morgenochtend nog een snorkeltourtje te doen. Het was vandaag 27 graden dus een beetje afkoeling tussendoor is wel nodig.

We hopen dat al jullie 1e kerstavond diners ook hebben gesmaakt en natuurlijk heel gezellig waren! Nog even en dan zijn wij weer terug om samen met jullie oud & nieuw te vieren. Fijne 2e kerstdag allemaal!

Ps. De foto's van missie 6 staan er eindelijk op pfff!

• 26 December 2014 - 11:54

Hein:

Lieve Meinou en Beste Remco,

Ziet er allemaal weer fantasie uit, wat zal die kerstman het warm hebben gehad, met 26 graden in zo'n pak.

Het is een mooi avontuur, maar we zijn toch blij als jullie hier weer terug zijn.

• 26 December 2014 - 19:46

Jenny:

Beste Meinou en Remco,

Heel leuk om weer te lezen en de fotos te bekijken.
    Geniet nog van de laatste dagen in N.Z.

Liefs mamsie

• 28 December 2014 - 10:57

Opa En Oma Van Capel:

wat een mooie fotos jullie zien wel heel veel mooie dingen en nu weer aan de terugreis! wij wensen jullie een goede vlucht en een behouden terugkomst. tot de oliebollen! liefs van ons.

Meinou

Hello my sweet vriendjes and vriendinnetjes! As most people know I love to travel. However as most people also know, staying in touch isn't always that easy. Therefore, I have started this online travellog so everybody can follow, read what I have been up to and have a look at the pictures made so far. I hope you all enjoy it and please leave messages so I know you still remember who I am haha. Big kizz, lots of luv meinou