Missie 6, sportief doen (geslaagd) - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu Missie 6, sportief doen (geslaagd) - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu

Missie 6, sportief doen (geslaagd)

Blijf op de hoogte en volg Meinou

23 December 2014 | Nieuw Zeeland, Murchison

Hallo lieve mensen!

We waren afgelopen bericht (zondagmorgen 21-12) gebleven bij het vluchten uit het regenachtige glacier land. Na het opladen van ons bericht in een cafe met een broodnodig kopje koffie zijn we doorgereden naar Hokitika om een tree top walk te doen op 20 meter hoogte. De toren halverwege de boomtoppen wandeling was 47 meter hoog en uiteraard weer met de oh zo onderhand bekende mooie uitzichten. Hierna nog een beetje geshopt in Hokitika, dit is de Jade hoofdstad van New Zealand, om daarna gezellig een plekje voor ons huisje te zoeken.

Maandag werd het tijd om sportief te gaan doen en om te beginnen zijn we gaan On Yer Biken met 4-wheel drive buggies door de bush. Helaas geen foto's (behalve van het aankleden maar wel van wat vrolijke mensen op de flyer om jullie een indruk te geven) omdat het parcour over mountains ging en door rivieren. Dit was echt supervet!! Alleen precies ons geluk, die buggies komen nooit vast te zitten maar onze guide ging per ongeluk een gesloten (i.v.m. te veel modder) traject op en ja hoor, onze buggies kwamen vast te zitten. Wat duw en inventariseer werk later waren we nog niets verder want... Helaas was de guide het uittrektouw vergeten. Dus werd de eigenaar van het bedrijf gebeld. Die kwam to the rescue en zo'n 45 minuten later waren we los. Het was een 1-urige parcour maar uiteindelijk waren we dus ruim 2 uur later terug. Nou ik zeg waar voor je geld en nog een echte ervaring van het vastzitten er gratis bij hihi.

Hierna was het tijd voor wat cultuur want we gingen de pancake rocks bekijken. Leuk om te zien en nog leuker om te lezen dat er eigenlijk nog geen precieze verklaring voor deze rotsen zijn, alleen verscheidene theorieën. Vervolgens weer een leuk plekje gezocht maar ditmaal in de buurt van Greymouth omdat we vandaag nog meer sporty spice op het programma hadden. Afgelopen overnachtingsplek was trouwens supermooi, een valley aan de rivier met gezellig allemaal koeien om ons heen. En perfect bbq weer dus heerlijk gegeten met daarna een piepklein kampvuurtje.

Vandaag (dinsdag 23-12) moesten we vroeg op want we hebben gecave raft. Dit houdt in met een schattig treintje tjoeken naar een grot, deze oplopen en daarna door de grot lopen/klimmen en dit alles met een wetsuit en een tube. Je zal nu vast denken, waar heb je die laatste 2 voor nodig? Nou na een 8km tocht door de grot kom je bij een rivier (nog steeds in de grot) waar je met je luchtband mag af dobberen terwijl er overal om je heen glimwormen zitten. Het was net de efteling! Glimwormen komen trouwens alleen maar voor in New Zealand en Australëe. Na dit magische stukje kwamen we buiten grot uit en moesten we nog een stukje hiken om vervolgens het laatste gedeelte op onze tubes van de Nile River Canyon af te zakken.
Vermoeiend maar de moeite waard.

Om de dag toch nog een beetje relaxt af te ronden zijn we een stukje verder gereden naar de Buller river waar we vanmiddag de langste swingbrug van het land (110m lang, 17m hoog) hebben overgelopen. Eenmaal aan de overkant moesten we ook weer terug en gezien we toch serieus wel een beetje moe waren hebben we de 160m lange zit-zipline genomen.
We zitten nu op een holiday park in Murchison, echt een hele fijne en lekker aan de Buller rivier waar eerder deze dag heerlijk een duik in hebben genomen. Ben benieuwd wat de morgen weer voor ons in petto heeft.

Ps. Overigens zagen wij bij het Nederlandse weerbericht dat er voor de kerstdagen regen in Nederland is voorspeld waardoor een witte kerst compleet is uitgesloten. Nou allen wees gerust, wij hebben ook geen witte kerst hoor.... Maar wel zon en 24 graden whaha!

PsPs. Het zijn 81 foto's maar laden is supertraag. Ik ben reeds 2,5 bezig en het is half 1 geweest. Ik ga lekker slapen en doe de rest morgen. Liefs!

• 23 December 2014 - 14:04

Jolanda:

Wat een ondernemend stel zijn jullie! En wat een gave activiteiten. Ik zou zo mee willen (hoewel ik lang niet alles zou durven)! Als ik het goed heb, zijn jullie morgen weer in Christchurch voor de kerst. Gezellige kerst en nog een leuke laatste week.

Liefs,

• 23 December 2014 - 17:05

Jenny:

Hoi Meinou en Remco,

Ik heb weer genoten van jullie reisverslag. Ook weer mooie foto's !
    Wij wensen jullie fijne kerstdagen met Quilliam, Paulette en familie. Doe ze allemaal de groeten.

Kusjes xxx

• 24 December 2014 - 10:32

Fabijan:

Hey Meinou en Remco,

Leuke avonturen hebben jullie weer , bij jullie is het al kerstavond geloof ik
    Dus alvast fijne kerst Dagen

X Fab

• 24 December 2014 - 11:01

Opa En Oma Van Capel:

wat een avonturen. wel een mooie vakantie zo.als ik nu naar buiten kijk regent het hard.morgen gaan we naar de wikkestraat kerst vieren. wij wensen jullie ook fijne kerstdagen en een goede terugreis.liefs opa en oma.

• 24 December 2014 - 11:20

Judy:

Hey, Meinou en Remco.

Wat heerlijk om al die reisverslagen te lezen.
    Lekker blijven genieten en nog veel plezier.
    Wat is het toch een prachtig land.
    En ik wens jullie een mooie warme kerst toe.

Groetjes Judy.

• 24 December 2014 - 12:42

Anja:

Zo gaat goed bij jullie, wat een ondernemingen kan me voorstellen dat het af en toe vermoeiend is. Maar wel gaaf aan de foto's te zien.
    Geniet er nog van. En goeie kerst daar.
    Hier schijnt de zon vandaag, en heeeeel misschien na de kerst sneeuw.
    Nou doei

• 24 December 2014 - 17:59

Ton:

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Zo komt het bij ons tenminste wel over. wel relaxed rijden daar zeker ?
    Heel leuk om jullie zo te kunnen volgen, tevens volg ik ook de reis via google maps, het is
    werkelijk schitterend daar. Helaas voor ons iets te ver weg met onze caravan.
    Wat wij ons hier afvroegen of daar ook gezongen wordt I am dreaming of a white christmas,
    Dat zullen ze daar toch nooit mee gaan maken in de zomer lijkt ons.
    een fijn kerstfeest gewenst!