Missie 4, Dunedin verlaten (geslaagd) - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu Missie 4, Dunedin verlaten (geslaagd) - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Meinou Kampenhout - WaarBenJij.nu

Missie 4, Dunedin verlaten (geslaagd)

Blijf op de hoogte en volg Meinou

17 December 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallootjes!

Maandagochtend 15 december vol goede moed gingen wij naar de garage toe. Onderweg viel de motor van de bus nog eens uit waardoor we gezellig door wat medeweggebruikers aan de kant zijn geduwd i.v.m. de spits. De garage gebeld en na te zijn aangetrokken de weg weer vervolgd. Helaas bleek dat na het demonteren van de startmotor het hele ding 'beyond repair' was en er in Auckland een nieuwe moest worden besteld. Deze zou de volgende ochtend vroeg worden geleverd, wat inhield dat we onszelf nog een dagje in Dunedin mochten vermaken. Tevens kon de bus nu echt niet meer rijden en kregen wij vrolijk te horen van de aardige garage-meneer dat we simpelweg naast de garage konden overnachten. Zo gezegd, zo gedaan maar eerst overdag nog de silver fern treinreis gedaan, gezwommen in de hot salt water pools bij het strand (opgewarmd zeewater tot 26 graden, wat als het om je heen een kleine 30 graden is, toch nog redelijk fris is na een tijdje), terrasjes gezeten en The Hobbit in de bioscoop gekeken met heerlijke grote stoelen die volgens Remco prima sliepen gezien Nieuw Zeeland mooier is om er zelf te zijn dan op het grote scherm te bekijken.

Na ons knusse nachtje op straat bij de garage mochten we onszelf nog een paar uurtjes vermaken voorst we rond het middaguur eindelijk weer 'on the road' konden. Het werd een watervallen dagje, degene die we oorspronkelijk 4 dagen geleden gingen bekijken toen de startmotor er plots mee ophield. Allereerst de Matai Falls en daarna de McLean Falls die vernoemd zijn naar de overleden landeigenaar die toeristen hier altijd naar toe rondleidde.
Het was verder echt een kardagje door het prachtige mooie Catlins Forest om een beetje tijd in te halen voor de afgelopen dagen. Overigens hebben we besloten het noordereiland compleet te skippen, de reserveringen omzetten kostte ongeveer net zoveel als het oorspronkelijke boeken en we hebben het hier op het prachtige zuideiland prima naar ons zin en nog genoeg te doen.

De missie dinsdag was in buurt van Queenstown te eindigen, waar we (uiteraard) bij een leuk meertje (Lake Wakatipu) hebben overnacht. Bbq'tje er weer uit, wat lekkere hertenvleesjes en supergezonde fruitsalade gemaakt voorts we weer ons bedje hebben opgezocht.
Vanmorgen zijn we Queenstown ingereden. We zijn begonnen met het Ziptrack, dit was tevens de reden waarom Queenstown bij ons op het verlanglijstje stond. Het Ziptrack parcours is een 6-delige kabelbaan van 940 meter lang (langste lijn 300 meter), met snelheden van 70km per uur en inclusief de steilste kabelbaan van de wereld. Om er te komen moesten we eerst met de gondola de berg op, wat al een prachtig mooi ritje was voordat het echte werk begon. Het daadwerkelijke parcours was supervet en mooi om te doen en vanzelfsprekend nog wat pogingen tot truukjes gedaan.
Hierna zijn we gaan bijkomen in de Vortex, dit is een 12D cinema wat voornamelijk grappig maar bovenal heel vaag was. Om te vieren dat we weer onderweg zijn, zijn we vanavond superduper chique uit eten gegaan bij een steakhouse en verwennerij gehouden.
Nu weer lekker in de bus en morgen op zoek naar een volgende missie.

• 17 December 2014 - 13:46

Jenny:

Hpoi Meinou en Rembo,

Ik heb weer genoten van jullie verslag en foto's. Zo te zien is Remco zijn gezicht verbrand of lijkt dat maar zo. Ben blij dat jullie weer verder kunnen met de camper.
    Ik kijk weer uit naar jullie volgend verslag.

Kusjes Jenny.

• 17 December 2014 - 19:21

Opa En Oma Van Capel:

wat fijn, dat de auto weer rijdt en wat een mooie dingen zien jullie.de donkere dagen voor kerst zijn aangebroken. het regent en het is somber(maar wij niet hoor).ga maar weer lekker genieten en tot het volgend bericht! liefs van ons.

• 17 December 2014 - 19:46

Jolanda:

Lieve Remco en Meinou,

Wat een uitgebreid verslag weer. Ik zag het vanmiddag tijdens mijn lunchpauze en heb het voorgelezen aan mijn collega's. Ze waren onder de indruk!!
    Je schrijft zo. dat ik het je hoor vertellen. Erg gezellig!
    Gelukkig rijden jullie weer, maar volgens mij hebben jullie je de afgelopen dagen geen minuut verveeld.
    Veel plezier weer!

Liefs,

Meinou

Hello my sweet vriendjes and vriendinnetjes! As most people know I love to travel. However as most people also know, staying in touch isn't always that easy. Therefore, I have started this online travellog so everybody can follow, read what I have been up to and have a look at the pictures made so far. I hope you all enjoy it and please leave messages so I know you still remember who I am haha. Big kizz, lots of luv meinou